מחפש תקווה: כהנא במכתב פתוח לחברי הקואליציה

איתי גדסי No Comments on מחפש תקווה: כהנא במכתב פתוח לחברי הקואליציה

לאחר פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה, שלח השר מתן כהנא מכתב פתוח לחברי הקואליציה וקרא להם לפעול לפי ההבנות שסוכמו בהסכם המשותף | כהנא חזר על הטענה של בנט שכביכול סילמן פרשת כי לא עמדה בהתקפות מימן וקרא לה לחזור

צילום: יוסי זליגר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרישתה המהדהדת של יו"ר הקואליציה עידית סילמן הותירה את מפלגתה בהלם מוחלט. ראש מפלגתה ראש הממשלה נפתלי בנט שמע על כך מהתקשורת, ויתר החברים במפלגה החלו לשקול את צעדיהם.

במהלך היממה האחרונה היו הרבה דיווחים על כוונותיהם של חברי הסיעה הקטנה שנותרה רק עם חמישה חברים. הבוקר חבר הכנסת אורבך אפילו הציב לבנט אולטימטום והצהיר כי אם הוא לא יקדם מהלכים ימניים, הוא ישקול את המשך השתתפותו בקואליציה.

היחיד שעושה רושם שהוא לא מתכנן לפרוש זהו השר לשירותי דת מתן כהנא. היום הוא שלח מכתב לחברי הקואליציה בו כתב: "חברי ואני מאמינים בממשלה הזו. רבים בימין הממלכתי ורבים מאוד בציבור הדתי לאומי מאמינים בממשלה הזו ורוצים בכל מאודם שהיא תמשיך להתקיים. זה אפשרי. רק צריך לחזור להבנות הבסיסיות איתן יצאנו לדרך".

במכתבו הוא קרא לאנשי הימין והשמאל שבממשלה וכתב: "כולנו ידענו שבממשלה הזו לא נוכל לממש את מלוא מאוויינו והאידאולוגיה שלנו. כולנו ידענו שכדי להציל את מדינת ישראל מהמקום אליו היא טסה, נצטרך להוריד חלק מהחלומות שלנו ל 2/3 התורן".

כהנא האריך ותהה מדוע היה כל כך דחוף לשמאל להעלות לכותרות את החמץ בבתי החולים: "אני לא ממש מבין למה דחוף לכם לצאת לסיבוב תקשורתי שמה שנשמע ממנו זה שהממשלה מעודדת הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח" כתב כהנא.

בסיום מכתבו הוסיף וחזר על הטענה כביכול ההתקפות מימן הם אלו ששברו את סילמן, וקרא לה לחזור: "בהזדמנות הזו אני רוצה לפנות גם אליך, חברתי עידית סילמן. יצאנו לדרך יחד. מתוך אמונה שלמה שזה הדבר הנכון לעם ישראל. בחודשים החולפים את היית ראש החץ של הקואליציה. נלחמת עליה ועל תפקודה ולכן גם היית בקו החזית של אש הביקורת. וזו הייתה מתקפה ברוטלית וחסרת מעצורים. במשך חודשים לא נשברת, אבל ברור כמה זה היה קשה. אבל גם אחרי היומיים האחרונים עובדות היסוד לא השתנו. מערכת בחירות נוספת שוב תביא כאוס שלטוני שיפגע במדינה".

 

 



0 תגובות